neljapäev, 12. veebruar 2015

Minu suurim vaenlane - suhkur + 8 nippi magusa sõltuvusesest vabanemiseks!


Põhjus, miks mu kaal oli suur ning alla ei võtnud tuleneski sellest, et ma armastasin väga magusat.. See oli mu elu..


Ma oleksin võinud lõppmatuseni kõike head endale sisse ajada... Sõin ja sõin kõike head ja aina kosusin. Polnud mingi probleem süüa terve suur jäätis üksi ära + veel palju muud sinna kõrvale ahmida, minu jaoks polnud miski liiga magus!


Palju suhkrut sisaldavaid asju süües tundin heaolutunnet. Kuid kui insuliin oli oma töö ära teinud ning veresuhkru tase langema hakkas, tuli ka magusaisu tagasi, ning jälle vaatasin magusa poole... See oli nagu surnud ring, mis ei tahtnud kuidagi lõppeda.. 





Kuidas alustasin vähendamist?

Sain aru, et kaal ei lange ilma selleta, kui ma magusasõltuvusest lahti ei saa, hakkasin magusa kogust vähendama ning rohkem jälgima mida suhu pistan... Nii mitmelgi korral leidsin ennast paaniliselt magusat sisse ahmimas, peale neid kordi kahetsesin meeletult, et miks ma jälle rikkusin kõik ära.. Andsin alla ning hakkasin jälle vanaviisi edasi elama.. Aga jällegi proovisin uuesti ja uuesti nii kaua, kuni sellest on saanud harjumus - harjumus mitte isudele järele andma ning tervisliku elu suunas püüdlema. See ei käinud lihtsalt, et päevapealt jätan magusa maha, see võttis ikka harjumisaega.


Algul ma ikka lubasin ka endale vahepeal nii mõndagi, kuid kontrollisin kogust ning seda, mida sõin. Näiteks ei söönud enam tavalist piimashokolaadi vaid seda bitteri tumedat. See hakkas mulle nii meeldima, et tavalist enam ei tahtnudki.. Seega oli esimene samm astutud - tervislikum alternatiiv oli leitud, kuid nii see ei jäänud, leidsin veel tervislikuma alternatiivi - puuviljad. Ka puuviljad sisaldavad suhkruid, kuid need on looduslikud ning pole nii kahjulikud kui tavalised suhkrud.

Ka teed harjusin ilma suhkruta jooma ning ma ei mõista kohe üldse, miks ma seda suhktut kunagi sinna sisse üldse kuhjasin, see rikub ju kogu tee joomise rõõmu ära, mingi magus lurr lihtsalt.


Kuidas sain suhkrusõltuvusest lahti?

Harjumuse sisse harjutamise tulemusena olen saanud suhkrusõltuvusest lahti.. Olen kasvatanud enda iseloomu: ütlema magusale ei, seda piirama ning lõpuks sellest täiesti loobuma.. 

Täiesti loobuma? Jah, shokolaadidest, kommidest, tortidest, kookidest ja muudest asjadest olen täiesti loobunud, kuid olen magusa asendanud puuviljade söömisega, mis on palju tervislikum.. Ka mesi asendab veidike, kuid sedagi ma enam ei tarbi.

Kõigest on võimalik loobuda, kui väga tahta!! Sa pead seda ise tahtma ja endale teadustama, et seda ka tõsiselt mõtled... Keegi teine ei saa sinu eest mitte magusat süüa, seda saad sa teha vaid ise!! Kuula enda keha ning magusaisu korral võta mõni puuvili või lusikatäis mett! 



Algul ma ei jälginud pakendeid, et kui palju suhkruid miski sisaldab, mida targemaks sain, seda rohkem hakkasin pakendeid jälgima. Ütleme nii, et poes müüdavates asjades on nii palju peidetud suhkruid!!

Magusa jogurti asemel olen hakanud kasutama maitsestamata jogurtit, mis maitse polest oli algul täielik jura, kuid inimene harjub kõigega ning praegu ma lausa jumaldan seda - nii hea, sinna saab lisada kaneeli või hoopis karrit - olenevalt eelistusele. Maitseks saab lisada veel ka puuvilju või marju, mis on palju tervislikum variant kui suhkruid täis topitud jogurt.

Olge loovad ning mõelge ka ise välja tervislikemaid alternatiive!!


Kuidas olen asendanud suhkru oma toitumises?

Suhkruid on mingil määral meie organismil siiski vaja; ajutegevuse energeetiliseks tegevuseks on vaja glükoosi ning veresuhkru normaalse taseme hoidmiseks on aga vaja sahharoosi. Seega päris välja jätta neid menüüst ei saa. Kuid neid saab asendada tervislike alternatiividega!
 
Mina olen suhkru asendanud puuviljadega ning algul ka meega... Mulle meeldib asjadele ka kaneeli lisada, see annab sellist head maitset juurde :)

Minu suhkrused unenäod

Siiani kummitavad mind unenäod sellest kuidas ma magusat lõputult sisse ahmin, algul neid unenägusid nägema hakates ma ei tajunud, et see oli vaid halb uni, ning tundsin ahastust, et miks ma niii tegin, kuid nüüd juba tean, et see on vaid uni.. Nüüd ma isegi naudin selliseid unenägusid :) seal võin endale lubada lõpmatul hulgal magusat, ilma, et ma tegelikult midagi halba teeksin. Võibolla on see ka põhjus miks ma nii kaua olen magusata vastu pidanud - ma saan unes sellest isu täis :D

Olen leidnud päris mitu nippi, et  magusaisust vabaneda, kuid need ei pruugi kõikide inimeste peal toimida, sest iga inimene on erinev, kuid katseta ise järgi ja proovi mis sinu puhul toimib! :) 

 1. Ära ostagi koju magusat! Poes kõnni lihtsalt kerge südamega kommiletist mööda, mis siis, et su lemmik shokolaad on praegu 70% allahinnatud.. Sa ei vaja seda!! Sa proovid ju tervislikult toituda, või mis?!?

2. Räägi oma tuttavatele, et üritad suhkru tarbimist vähendada ning magusa sõltuvusest lahti saada, et ärgu nad enam sulle midagi pakkugu ning kinkigu ka!

3. Ära anna ahvatlustle järele! Algul on see väga raske kui sinu ümber on nii palju head ja paremat, kuid kasvata endale paks nahk peale, ole enda vastu karm ning ära anna alla! See tasub ennast ära.. Kui oled nõrk ja alla annad, siis proovi uuesti! Ja uuesti ja uuesti! ÄRA ANNA ALLA!

4. Joo vaid vett, mahlade ja limpside sees on teadagi ju mis? - suhkur! Vett on organismil vaja ning magusa lurriga ei kustuta sa mingi janu!

5. Vaata pakendit! Vaata, mida su toit sildab ning eelista tooteid, kuhu pole suhkruid lisatud, kuid ära osta ka mingied light või dieet tooteid, seal sageli suhkur lihtsalt suhkruasendajaga asendatud, mis pole tegelikult üldsegi tervislikum! 

6. Hoia enda ligi tervislikud snäkid - pähklid, porgandid ja mis iganes veel.. Kui sul on kohe võtta tervislik snäkk ja magusa poole kohe ei vaata, oled juba teinud edusammu! 

7. Puuviljad - Tarbi kommi, shokolaadi või koogi asemel puuvilju, kuid neidki piiratud koguses, kuna liiga palju pole siiski hea :) Puuviljades ja ka kuivatatud puuviljades on palju suhkruid ja ka kaloreid.

8. Muuda oma mõtlemist - Kui sa väga, väga tahad magusa sõltuvusest või üldse mingisugusest sõltuvusest loobuda, siis pead sa endasse uskuma! Usu endasse, ole positiivne ning ÄRA ANNA ALLA! Murdumisi tuleb ette, kuid ära anna alla ning alusta uuesti! Sa oled tubli töö juba ära teinud ja vähemalt proovinud, proovi veel!  


Praegu mind isegi ei sega kui keegi teine magusat sööb.. Algul oli raske, suu jooksis vett täis ja neelud hakkasid käima kui nägin kedagi midagi head söömas, kuid nüüd olen sellega harjunud, mul puudub täielik isu ja iha magusa järgi ning ei sega kui keegi sööb midagi head.

Olen juba aasta selle sõltuvusega võidelnud, praeguseks olen ta alistanud... Viimati sõin magusat oma sünnipäeval, aprillis, kui lubasin endale 3 tükikest bitteri shokolaadi ning ülejäänud kingitud magusa mandi andsin teistele ära :) Isegi torti ei söönud ning pole sellest ka puudust tundnud, asi on mõtlemises.. Ma tean, et ma ei vaja seda ning see ei isuta ka! Ka teiste sünnipäevad mööduvad mitte torti ja kommi, shokolaadi ja kooki süües ja vaadake, MA IKKA VEEL ELAN ?!? :o Nüüd on mu sõbrad ja tuttavad sellega harjunud ning enam isegi ei paku ja ei palu, et võta nüüd :) 

Pean ka kirjutama sellest, et PALUN inimesed, kui keegi on võtnud vastu otsuse magusast loobuda, siis ärge sundige peale, et "söö nüüd!" .. Lihtsalt ärge tehke seda, kui inimene on midagi otsustanud ning proovib halvast pahest lahti saada, siis hoopis toetage teda! 

Mina tunnen ennast vabana - vabana sõltuvusest, suhkur ei kontrolli enam mu elu ja meeleolusid ja mis kõige parem - minu kehakaalu!

Kuidas on teie suhe magusa ja suhkru tarbimisega? Piirate, tarbite või üritate pigem mitte tarbida?


Maris   

3 kommentaari:

  1. Aitäh selle postituse eest :)
    Mina olen niii hädas selle magusasõltuvusega. Just täna mõtlesin, et alkohoolikutele on AA, et suhkrusõltlastele võiks ka mingi selline asi olla :D.
    Ma lihtsalt armastan magusat. Isegi kui otseselt isu pole, kuidagi mõte vahepeal liigub mingi hea šokolaadi peale ja siis ei saa lahti sellest :(. Vahepeal suutsin poest tulla nii välja, et midagi magusat ei ostnud. Nüüd aga enam ei suuda.
    Ma tean ju, et niii on raske kaalu alandada, aga ma olen nii nõrk selle magusa koha pealt.. :(

    VastaKustuta
  2. Olen kaks nädalat on ilma suhkurta, kommita jne. Mu lemmikud olid sokolaadiküpsised. Eile käisime mehega poes ja meie ühed lemmikud küpsised olid alega 1€ pakk. Tavaliselt oleks ma kohe 3-4 pakki haaranud, koju läinud, tassi magusat kohvi teinud ja "nautinud" seda. Nüüd viskasin külma pilgu aga astusin juurde ja võtsin selle paki kätte... selleks, et vaadata mida ma endale sisse olen söönud. Pakis on 9 küpsist, pakk on 250g, 100g peale oli 45g suhkrut. See pms koosnes suhkrust. Peale seda haarasin enda varsselleri pakile veel ühe juurde ja vandusin, et ma ei pista endale kunagi mitte ühtegi poe magusat asja enam suhu. Ei Kommi,ei küpsist. Nüüd laupäevaks tahtsin teha kooki. Idee oli kindel, aga peale eilset otsustasin hoopis 9 muffini kasuks. 3 mehele, 3 lapsele ja 3 minule. Tervislikud banaani muffinid, ilma suhkruta ja kõige muu jamata. Mees naeris, et ma teen cheat day ta tervislikult, aga ma ei suuda isegi mõelda sellele, et ma sööksin keemilist suhkurt ja rasva endale sisse.

    p2tud.wordpress.com

    VastaKustuta
  3. Ma olen ka suhkrusõltlane. Aga vist leidsin lahenduse - lchf toitumine :) minumitteelu.blogpsot.com

    VastaKustuta