laupäev, 24. jaanuar 2015

Minu aasta tervisliku eluviisi elades


Olen juba väga väiksest peale maadelnud kehakaaluga. Olin pontsakas tüdruk, mulle meeldis magusat süüa ja trenni ei viitsinud teha. Vanemaks saades ei muutunud midagi, sõin ikka palju, liikusin vähe ja kehakaal aina kogunes. Kui sain aru, et olen juba väga hullus seisus, hakkasin proovima erinevaid dieete, proovisin võimalikult vähe süüa, mõnikord tegin isegi neid nö "vee päevi" mil päevas midagi peale vee ei tarbinudki. Proovisin mitmeid kümneid kordi kaalu alandamisega alustada, kuid tulutult, alati andsin kiusatustele alla ning naasesin oma tavapärase elu juurde täis maiustusi, ebatervislikke toite ja vähest liikumist.

2011
2012


2013

Peale Põltsamaa Ühisgümnaasiumi rebaste retsi sügis 2013
Mu elu muutus aga 2014. aastal (aasta tagasi), kui otsustasin, et nii enam edasi ei saa! Kord pean ennast nii kokku võtma, pean selle selle ära tegema! Otsustasin, et ei tohi endale enam valetada, pean enda vastu aus olema, mingid eesmärgid silme ette seadma ja nendeni jõudmiseks tööd tegema hakkama. 

Sel ajal elasin kooli ühiselamus koos toakaaslase Birgitiga. Õhtuti ei tulnud meil und ning arutasime erinevatel teemadel, kord läks jutt kehakaalu peale. Me mõlemad tahtsime saada vormi ning tervislikult elama hakata. See jutt sai mulle ka saatuslikuks!
Kevad 2014 Birgitiga :)


Hakkasime koos Birgitiga tema juhendamisel (kuna ta oli sporditüdruk, teadis kuidas asjad käivad) trenni tegema ning tervislikumalt toituma. Kuna ma ise väga tervislikust eluviisist, toitumisest ja trennist midagi ei teadnud, oli Birgit mulle väga suureks toeks ja abiks. Koos on ju alati lihtsam! Kevadel käisime väljas trenni tegemas (siis kui oli juba parajalt pime ja kedagagi tänavatel ei liikunud). Käisime koos jõusaalis, kus Birgit näitas mulle ette erinevaid harjutusi ja tegime koos trenni. Sõime tervislikult, salateid, puuvilju jne.

Kuna Birgit pole ülekaaluline, vaid täiesti normaalses kaalus, siis mingi aja peale lõpetas ta trenni tegemise ja naases tagasi tavapärase elu juurde... Mina aga ei andnud alla.. Pidin üksi edasi minema.. Nii ma siis otsisingi igasugu informatsiooni trenni ja toitumise kohta, tegin jõusaalis trenni, käisin jooksmas, tatsisin breiki, sõin tervislikult. Tulemusi oli muidugi näha! Inimesed mu ümber hakkasid tegema komplimente mu parema figuuri kohta, see andis veel palju motivatsiooni, et edasi võidelda.


Kevad 2014

Täna, Jaanuar 2015

Kuigi pean ka ütlema, et see aasta pole olnud sugugi nii lust ja lillepidu. Tuli ette raskeid hetki, kus tahtsin alla anda, kuid miski mu sees ei lasknud seda teha! Mu toitumine läks äärmusest äärmusesse... oli hooaegi, kus toitusin vaid 2l hapsist ja 1l keefirist päevas, mis jäi umbes 1200kcal piiresse, ise samal ajal sporti tehes. Oli aegu, kus kaloreid ei jälginud, sõin lihtsalt tervsilikult, kuid kaal ei muutunud, tuli vaid juurde.. See oli loomulik, sõin küll õigeid asju, aga liiga surtes kogustes. Praeguseks olen leidnud kuldse kesktee, loen kaloreid ning arvestan kokku kui palju pean makroid päevas tarbima. Ei söö alla oma kalorivajaduse ja liiale ka ei lähe. 

Alates eelmise aasta algusest olen oma menüüst jätnud välja kõik magusa, nisujahu, kartuli, olen söönud palju juurvilju, puuvilju ja täistera tooteid.. Vahepeal olin paar-kolm kuud ka taimetoitlane, ei söönud liha, kuid kui hakkasin jõusaalis lihaseid treenima ja tervisliku eluviisi kohta rohkem infot otsima, siis sain aru, et lihas on palju valke, mida mu keha vajab ja ma ei saa neid söömata jätta. Siiski, söön ma vaid kanafileed ja kala, muu liha on igati välistatud.

Olen pidanud kinni oma põhimõtetest nii sünnipäevade, jõulude, suvel grillimiste kui ka uue aasta tähistamisel, pole tarbinud magusat ega muid asju, mis pole tervislikud. Ma iseg imestan, et kuidas see võimalik on, kuidas ma nii kaua olen vastu suutnud pidada, kuid nii see on ja ma olen enda üle uhke. Olen kasvatanud endas iseloomu EI ütlema kõigele mis on ebatervislik ning mida mu keha tegelikult ei vaja. Isegi nägemine, et keegi sööb mõnda head kommi võik kooki ei pane mind mõtlema, et "tahaks kaa".. Need isud on kadnunud! :) 

Soomes, suvi 2014

Praegu olen targem kui eales varem, tervem kui kunagi varem ning oma parimas kaalus kui eales olnud olen. Olen saanud juurde palju julgust, enesekindlust ning tunnen ennast enda kehas hästi. Olen sõlminud vana minaga lepituse ning ta ei peata mind enam vaid motiveerib aina edasi töötama ning iga päevaga aina paremaks muutuma. 




Minu aastas on olnud up's and down'e, kuid ma ei ole alla andnud ja ei kavatsegi alla anda!! Töötan aina edasi veel paremaks ja tervislikumaks!! 




Olen tänulik kõigile, kes on sellel raskel ajal olnud minuga, toetanud mind, julgustanud ning häid sõnu öeldnud. Te olete mind nii palju aidanud ja ma olen lihtsalt tohutult tänulik selle eest teile!! Eriti pean silmas enda perekonda, sugulasi, sõpru, kes on olnud mulle suureks toeks! Aitäh, et uskusite minusse ja toetasite mind! <3 (Ning kannatasite ära mu tujukuse kui mul nälg oli ja kurjaks muutusin :D)

Enne : 

Enda suurimas kaalus, 90,2 kg (8. august 2012)
2013 detsember u 85kg

Täna, Jaanuar 2015 68,2kg
2012 vs 2015

Märts 2014 vs Jaanuar 2015

Blogis tulemas veel kindlasti veel põhjalikumalt juttu sellest, kuidas alustada nii, et kunagi enam alustama ei peaks; kuidas edasi areneda ja paremaks saada ning kust saada motivatsiooni, kui tunned, et oled alla andmas!! 

Püsige lainel!
























Maris

8 kommentaari:

  1. Sa oled nii tubli ning minu jaoks kindlasti motivatsiooniks! Saaks ma ka aastaga oma algsesse kaalu tagasi aga no neid nõrkuse hetki tuleb nii palju ette:S

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tean kui raske see on - alustada, murduda, alustada, murduda jne.. Kui kui ennast kokku võtad ning alla ei anna on see väga hea tunne.. Lõpuks jääb neid nõrkuse hetki aina vähemaks kuni kaovad sootuks! Ära anna alla!! :)

      Kustuta
  2. Sa oled ausõna lihtsalt nii imetlusväärne.. ja seda selle sõna suurimas tähenduses! Mul on sinu üle tohutult hea meel! Kallistused sulle

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitähh! Kallid sulle vastu ning olen Sulle väga tänulik, et soovitasid mul blogi pidama hakata, see annab veel motivatsiooni juurde ja saan ka teisi, kes on kehakaaluga hädas või tahavad tervislikulmalt elada, aidata! :)

      Kustuta
  3. Vau, lihtsalt vau!!
    Nii imetlusväärne oli neid pilte vaadata ja näha kui palju vaeva oled näinud! Tekitasid minus selle tunde, et ka mina suudan kui ikka väga tahan.
    Edu sulle edasiseks ja ära anna alla! :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Ei anna alla ning ma usun, et ka Sina suudad seda!! ;)

      Kustuta
  4. Vau, tubli oled! Tõeliselt kena näed välja. Jätka samas vaimus :)

    VastaKustuta