teisipäev, 27. jaanuar 2015

Kuidas ma tervislikumalt elama hakkasin?


Maris, kuidas sa selle kaalu langetamisega alustasid? - See on üks paljudest küsimustest mida minult paari päeva jooksul on küsitud.. Igaühele eraldi seda kõike seletada on tülikas, seega teen ühe lihtsa postituse tähtsamatest asjadest mida algul tegema/jälgima hakkasin.

Mulle väga meeldis magus.. Oleksin võinudki ainult sellest toituda ning see poleks mulle koppa ette visanud... Ühikas elades oli menüü koostamine täiesti enda teha, vanemad andsid raha, et mul ikka süüa oleks ja mina käisin ise poes ja hoolitsesin selle eest, et ikka süüa oleks. No algul kui ma veel tervisliku eluviisi peale ei mõelnudki ostsin ikka kokku magusat, nosisin seda siis arvuti taga ja niisama igavusest... 





Tervislikult elama hakates teadsin, et pean sellest üleliigsest suhkrust ja jamast lahti saama, mu keha tegelikult ei vaja seda rämpsu. Jätsin välja magusa: kommid, küpsised, jäätised jne ning karboniseeritud joogid, sest need pidid tselluliiti tekitama (kellele tselluliit meeldiks :o ? ) Nisujahu ei tarbinud ka enam, jäid ära kõik saiad, pirukad, jahukastmed ja koogid! 




Kõige olulisem muutus oli see, et hakkasin korralikult hommikust sööma, tegin putru! Peale kooli valmistasin aga salateid: hiinakapsas, kurk, tomat, kana või tuunikala, pipar, sool - Need olid nii maitsvad, maitsesid isegi paremini kui shokolaad!! :)Kuna mulle ühika ühises köögis söögi tegemine eriti ei istunud, siis tegin nädalavahetustel nn meal preparation'it.. Keetsin riisi ja praadisin kana, mida siis peale kooli ühikas mikrokas soojendada sain. 




Mida aeg edasi, seda targemaks sain, uurisin tervisliku eluviisi kohta väga palju ning õppisin kuidas kaloreid lugeda, mis asjad need kalorid üldse on, mida mingi aine mu kehale annab ning mida sellega teeb.. Sellest saad sinagi lugeda mu vanast postitusest mis asub SIIN

Naljakaid asju tuleb ka seoses toitumisega meelde.. Nimelt meie ühika kasvatajale, Riinale, meeldis aeg-ajalt korraldada kokkusaamisi, kus pakkus igasuguseid kooke, küpsiseid ja muid häid asju.. Me ka siis Birgitiga viisakusest ja suure pealekäimise peale läksime nendele koosviibimistele, aga kuna me magusat ei söönud ja ainult teed jõime hakkas ta meile ise taldrikule igasugu kraami tõstma, et me ikka ka sööks :D See oli nii awkward, sest kuidas sa ütled, et ei ma ei söö neid asju ja siis hakka veel seletama ka et miks jne... See on nii tülikas.. Siis tavaliselt kuidagi kavalusega nihverdasime alati oma tükid kellegile teisele :D :D 

Toitumisega jooksin nii mitmelgi korral rappa:


1) Sõin õigeid asju, kuid liiga palju

Kuna mul polnud kalori mõistest aimugi, teadsin vaid mis on tervislik, siis kippusin nii mõndagi asja üle tarbima.. Võisin terve paki pähkleid ja kuivatatud puuvilju ühe söögikorrana ära süüa, mis ilmselt on liiga palju... Pähklites ja kuivatatud puuviljades on väga palju kaloreid, pakkide viisi neid süüa pole kindlasti kasulik kuigi need on tervislikud.. Sama oli ka kaerahelvestega.. Mulle meeldis neid süüa piimaga - panin toored kaerahelbed piima sisse, vahel lisasin ka marju ja nii ma neid näost sisse ajasingi.. ikka suurtes kogustes!!

2) Sõin liiga vähe

Olen ka teise äärmusesse kaldunud, teinud erinevaid dieete... Olen siin ka maininud, et tegin hapsi-keefiri dieeti, kus päevas tahket toitu ei tarbinudki - hommikul pakk hapsi, lõuna ajal pakk keefiri ning õhtuks pakk hapsi.. tegi kokku kuskil 1200 kcal, mis on ikka vähe kui trenni ka teha ning seal ei ole kõiki organismile vajalikke aineid sees... Tegin nii mitmelgi korral vahtrasiirupi dieeti.. Päevas tuli juua vahtrasiirupi ja sidruni vett ning süüa ei tohtinud... Suutsin kõige kauem vastu pidada vist 4 päeva, kuid sellega kaasnesid ka omad mured: pea hakkas ringi käima, kõht korises pidevalt ning kartsin, et mis siis saab, kui kokku kukun... kuidas ma siis teistele ütlen, et teen sellist näljutamise laadset dieeti?!? :o 

3) Jätsin toidukordi vahele

Siin all pean silmas lõunasööki.. Koolis söömas ei käinud, kooli kaasa süüa ei teinud ja nälgisin terve selle pika koolipäeva, alles peale tunde ühikasse jõudes sain süüa kuid selle söögikorra ja hommikusöögi vahel oli ikka väga pikk aeg.. Praegu olen oma vigadest õppinud ning teen kooli ise söögi kaasa ning söön söögivahetunni ajal oma toitu!! :) 





Kuna ma olin suur, oli mul väga raske liikuda ja harjutusi teha.. Ma ei suutnud lühikesi maidki joosta :D Kuid siis hakkasime koos Birgitiga hommikuti ja õhtuti erinevaid harjutusi tegema: kätekõverdused, kõhulihased, peputõsted, kükid jne... Sellega sain hoo sisse ning hiljem hakkasime isegi jõusaalis käima. Kevadel, kui lumi ära sulas, käisime ka väljas trenni tegemas: kõndimas, jooksmas ja tegime erinevaid harjutusi: mäejookse, kükke, kätelihastele harjutusi ja ka erinevaid jalalihaste harjutusi. Mida rohkem ma alla võtsin, seda kergem oli!! 

Seega: Mingeid imetrikke allavõtmiseks ei ole, peab lihtsalt tervislikumalt toituma hakkama, trenni tegema ja laisklemise unustama!! :)







Olge terved!
Maris


3 kommentaari:

  1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta
  2. Hei.
    Väga hea ja ülevaatlik postitus. Aga sa võiks rääkida ka, kui raske oli nt magusast loobuda. Kas isutas tihti magusa järgi? Kas andsid ka isudele järgi või suutsid endale kindlaks jääda ja mitte süüa magusat? Nii tundub nagu, et sul oli lihtne magusast loobuda (võib-olla oligi), aga kui raske oli, võiksid raskustest ka kirjutada.
    Ma seepärast uurin, et ise olen suur maiasmokk ja tahaksin ka mitte nii palju magusat süüa. Otsin nüüd nippe, kuidas lihtsam loobuda oleks.
    http://eliiseelu.blogspot.com/

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Väga hea, jätan selle mõtte meelde ning kindlasti lähitulevikus kirjutan ka sellest! ;)

      Kustuta